U bevindt zich op de organisaties & initiatieven klantenservice pagina

U kunt hieronder een ander thema selecteren

App
Zuil (Kiosk)
Organisaties
Gemeente
Hulpverlener
Amsterdammer

Algemeen

  • KOPPL verbindt u direct aan een organisatie in uw buurt. In enkele simpele stappen selecteert u de ondersteuning die u nodig heeft. Wij matchen u met een organisatie in uw buurt en versturen vrijblijvend uw verzoek door naar de organisatie. De organisatie neemt vervolgens binnen 3 werkdagen contact met u op.

    1. De Amsterdammer staat centraal
    2. Organisaties aangesloten bij KOPPL bieden ondersteuning aan Amsterdammers:
      1. Door diensten aan te bieden op locatie
      2. of te helpen bij het vinden van ondersteuning in hun buurt

Voor nieuwe organisaties / Interesse in KOPPL

  • Momenteel bieden wij dekking in Amsterdam.

    KOPPL levert graag hoge kwaliteit en de snelste route naar ondersteuning. Amsterdammers vertrouwen erop goed geholpen te worden. Daarom verwachten we het een en ander van een organisatie. 

    • U levert direct een dienst of product (u bent géén tussenpersoon)
    • Uw dienst is gratis of tegen een kleine vergoeding beschikbaar
    • U kunt aan de kwaliteitseisen van KOPPL voldoen

    Voor meer informatie kunt u contact met ons opnemen via info@koppl.nl

  • Alle organisaties in KOPPL voldoen aan dezelfde standaard. Zodat we met zijn allen de snelste route naar ondersteuning kunnen vinden. Amsterdammers vertrouwen erop goed geholpen te worden en uw collega’s (hulp- en dienstverleners) gebruiken zelf ook KOPPL.

    Wat we verwachten van een organisatie is simpel:

    • U ontvangt een hulpvraag per email en neemt binnen 3 werkdagen contact op met de client/hulpvrager
    • Er is één hoofdcontactpersoon voor KOPPL binnen uw organisatie
    • Er is één generiek e-mailadres waar KOPPL hulpvragen aan kan versturen
    • U geeft terugkoppeling over de kwaliteit van hulpvragen aan KOPPL
    • Als uw aanbod wijzigt geeft u dat door aan KOPPL
    • Samen werken we aan het vergroten van het netwerk en de promotie
    • U informeert de interne organisatie over KOPPL, wij helpen u daarbij 

    U bent van harte welkom in KOPPL, mocht u vragen hebben neem dan graag contact op via info@koppl.nl

  • Dat kan door dit formulier in te vullen.

    Organisaties:

    Intake formulier voor Organisaties

    Buurthuizen:

    Intake formulier voor Buurthuizen

    Wij nemen vervolgens contact met u op.

  • Dat kan d.m.v. een email te sturen naar info@koppl.nl
    Wij nemen vervolgens contact met u op.

  • KOPPL werkt als volgt.
    ‘De Amsterdammer (hulpvrager):

    1. Formuleert zijn hulpvraag via de software
    2. Vindt een match met uw locatie/organisatie en verstuurt het verzoek direct naar u
    3. U ontvangt het verzoek en neemt binnen 3 werkdagen contact op met de hulpvrager
    4. U helpt de hulpvrager of verwijst deze door naar een andere organisatie indien nodig
    5. U koppelt eenvoudig de status van de hulpvraag terug aan KOPPL.

    Uw organisatie heeft daarnaast een generiek email adres nodig waarop u contactaanvragen kunt ontvangen. Dit mag geen persoonsgebonden e-mailadres zijn want dan zou tijdens vakantieperiodes of ziektes het kunnen voorkomen dat de contact aanvragen niet binnen 3 werkdagen worden opgepakt.

  • KOPPL levert graag hoge kwaliteit en de snelste route naar ondersteuning. We maken uw aanbod graag beschikbaar als u direct een dienst of ondersteuning levert op een van onderstaande onderwerpen.

    • Iets ondernemen, gezelschap, eenzaamheid
    • Activiteiten of het leren van vaardigheden
    • Geldzaken, schulden, financiën
    • Werk, dagbesteding of wonen
    • Praktische ondersteuning van vervoer tot schildersklussen
    • Ondersteunen van mantelzorgers, gezinnen, jongeren
    • Vrijwilligerswerk

Beantwoorden hulpvragen / Organisatie aanbod

  • In de automatisch gegenereerde mail die u heeft ontvangen van KOPPL vindt u de gegevens van de contact aanvrager. Dit kan een telefoonnummer en/of een mailadres zijn.

    We verwachten het volgende van een organisatie:

    1. De organisatie pakt de hulpvraag binnen 3 werkdagen op
    2. de organisatie geeft terugkoppeling naar KOPPL middels de terugkoppelknop onderaan de email
    3. De organisatie probeert 3 x de cliënt te bereiken op telefoonnummer of email, lukt dat niet dan kunt u de hulpvraag afsluiten.

    KOPPL brengt hulpvraag & oplossing met elkaar in contact. Contact opnemen betekent voor ons ‘het eerste contact leggen’. Dit hoeft natuurlijk niet direct een afspraak te zijn, maar kan contact per telefoon of email zijn. Zo weet een hulpvrager dat de hulpvraag ontvangen is en de organisatie ermee aan de slag gaat.

  • Wij verwachten van alle organisaties die zijn aangesloten bij KOPPL dat ze de contact aanvrager zo goed mogelijk helpen.

    Het kan voorkomen dat een hulpvrager aan uw organisatie is gematcht, maar dat uw organisatie niet de juiste hulp kan bieden. Wij vragen u dan om uw kennis en expertise te gebruiken om de hulpvrager zo goed mogelijk door te verwijzen naar een organisatie die wel de juiste hulp kan bieden.

    Dit doen we om te voorkomen dat iemand van het kastje naar de muur wordt gestuurd.  
    Graag krijgen we van u te horen dat de contact aanvrager niet op de goede plek was, wij kijken dan wat we kunnen veranderen in de matching zodat in de toekomst de contact aanvrager direct bij de juiste organisatie terecht komt.

  • Als de contact aanvrager niet bereikbaar is via de telefoon probeer dan, indien mogelijk, een voicemailbericht achter te laten. Wij vragen u altijd drie keer telefonisch contact op te nemen.

    Als er een email adres is doorgegeven vragen wij u ook via de mail een bericht te sturen naar de aanvragen.

    Indien er zowel telefonisch contact is geprobeerd op te nemen, een voicemail bericht is achtergelaten en een mail is verstuurd maar de aanvragen nog steeds niet te bereiken is heeft u er alles aangedaan en mag u de contactaanvraag afsluiten.

  • Mocht het telefoonnummer niet kloppen probeer dan, indien mogelijk, via de e-mail contact op te nemen met de aanvrager.

    Als ook het e-mailadres niet klopt dan mag de aanvraag worden gezien als een ‘onterechte aanvraag’ en mag de contactaanvraag worden afgesloten.

  • Mocht het aanbod van uw organisatie zijn gewijzigd geef het ons dat door. Ook als er een tijdelijke verandering plaatsvindt dan horen wij dat graag, wij kunnen dan uw aanbod bijvoorbeeld tijdelijk stopzetten op het desbetreffende onderwerp.

Hou mij op de hoogte van KOPPL

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief