Hoe werkt KOPPL?

Voor groepen

Een gemeente of organisatie kan een groep aanmaken. Een groep bepaalt het doel, de doelgroep, de thema’s, zoekwoorden (labels) en het dekkingsgebied waar aanbod aan gekoppeld wordt. De doelgroep kan vervolgens eenvoudig aanbod vinden binnen deze groep via een unieke url.

matching

1. Bepaal het thema en de onderwerpen

Wat is het doel of de doelgroep die je wilt bereiken? Op basis hiervan bepaal je het thema en de onderwerpen. Om het gemakkelijk te maken heeft KOPPL vaste thema’s waaruit je kan kiezen (vb. Activiteiten, Geldzaken, Inburgeren, Digitale vaardigheden en Positieve Gezondheid). Maar je kunt natuurlijk ook zelf een thema aanmaken. 

Vervolgens categoriseer je binnen het hoofdthema de onderwerpen en bepaal je de labels (zoekwoorden) waarop het aanbod gematcht kan worden. Zo vindt jouw doelgroep eenvoudig ondersteuning in de buurt.

2 voeg aanbod toe

2. Voeg aanbod toe

Bestaand aanbod kan je zelf (bulk of digitale koppeling) of per uitnodiging toevoegen. Elke partner krijgt een eigen inlog en beheert zelf hun aanbod. Ze geven aan op welke onderwerpen of zoekwoorden ze gevonden willen worden. Zo creëren ze hun organisatiepagina waarop de contactgegevens, diensten en inloopspreekuren zichtbaar zijn. Daarnaast kunnen zij aangeven of en wanneer een dienst beschikbaar is.

Uniek bij KOPPL: Kleine en grote initiatieven hebben dezelfde zichtbaarheid

Ook koppelingen met bestaande systemen zijn mogelijk.

Lees meer over hoe het werkt voor organisaties

producten

3. Direct klaar voor gebruik

Wanneer het bestaande aanbod is toegevoegd kan jouw doelgroep of een hulpverlener direct passende ondersteuning vinden. Zij voeren een vraag in of klikken op de knoppen. Zo komen ze uit bij passend aanbod voor hun vraag.

De groep is via verschillende kanalen beschikbaar, vrijwilligers en hulpverleners kunnen waar ze ook zijn signalen doorzetten. Laagdrempelige toeleiding naar bestaand aanbod in jouw gemeente is nu voorhanden. 

Statistieken geven de groepsbeheerder inzicht in o.a. trends en gaten in het aanbod. Makkelijk voor de bepaling van beleid. 

Voor organisaties

Uitgebreide instructies met video’s vind je hier

Organisatie stap 1

1. Maak je eigen organisatiepagina

Nadat je van ons een account met inloggegevens hebt ontvangen kun je aan de slag met het maken van je eigen organisatiepagina. Op deze pagina vul je je organisatiegegevens in zoals adres, telefoonnummer, e-mailadres, website en dekkingsgebied waarin je gevonden wilt worden. Voeg een logo en een header foto toe zodat je goed opvalt.

Omschrijving

2. Voeg een omschrijving toe

Voeg een korte pakkende omschrijving van je organisatie toe. Deze wordt getoond op de resultatenpagina van de bezoeker. Voeg een uitgebreide omschrijving toe voor op jouw unieke organisatiepagina. Bekijk jouw omschrijving direct live door op de knop ‘voorbeeld’ te klikken.

Matching

3. Geef aan waarop je gematcht wilt worden

Bepaal vervolgens de thema’s waarop je gevonden wilt worden. Voeg labels per onderwerp om die categorie te specificeren. Daarnaast kun je labels toevoegen voor kenmerken, voorwaarden, kosten en doelgroep.

Vergeet daarna niet je organisatie op actief te zetten. Dit kun je aanvinken op de gegevens pagina.

Resultatenpagina

4. Hulpvragers en -verleners vinden je nu makkelijk …

Je bent nu direct zichtbaar in KOPPL en hulpvragers en hulpverleners vinden jouw organisatie, locatie of product bij de juiste vraag.

 

Organisatie stap 5

5. … en komen direct in contact

Op jouw unieke pagina staan al jouw contactgegevens, zodat een hulpvrager of hulpverlener makkelijk contact kan opnemen. Zo nemen ze zelf contact op of (indien dit aan staat) vragen ze jouw organisatie contact op te nemen. 

Hulpvragen

Maar er is meer mogelijk! 

We vertellen je graag de mogelijkheden.

Wil je meerdere locaties of al jouw producten tonen? Verschillend aanbod voor verschillende doelgroepen? Hulpvragen ontvangen, bijhouden of zelfs statistieken inzien? Dit zijn slechts enkele mogelijkheden. We vertellen je graag meer.

Uitgebreide instructies met video’s vind je hier

Voor bewoners

KOPPL

1. Kies een onderwerp

Kies een onderwerp waar jij ondersteuning bij zoekt. De volgende onderwerpen staan in KOPPL:

  • Digitaal, Geldzaken, Gezin, Iets doen, Leren,
  • Mentaal, Veiligheid, Werk, Wonen en Zorg.

Klik door de knoppen, wij leiden je naar de juiste hulporganisaties. 

Locatie

2. Kies je locatie

Kies vervolgens de locatie waarin je ondersteuning zoekt. Verfijn op postcode. 

Je kan deze stap ook overslaan als je liever filtert bij de resultaten. 

Resultatenpagina

3. Bekijk de resultaten

Bekijk vervolgens de resultaten die ondersteunen bij jouw vraag. Je kunt je zoekopdracht hier verfijnen door in het linkermenu filters toe te passen. Verfijn bijvoorbeeld op leeftijd, doelgroep, kosten of voorwaarden.

Kom direct in contact of klik op een organisatie om meer informatie te lezen.

 

Amsterdammer - Neem contact op

4. Kom direct in contact

Je kunt direct op de resultatenpagina contact opnemen of je kunt via de organisatiepagina zelf contact op nemen.

Wil je graag dat de organisatie contact met jou opneemt? Sommige organisaties bieden deze service aan. Er is dan een grote groene knop zichtbaar.

Amsterdammer Hulp ingediend

5. Je verzoek is ingediend

Heb je een verzoek ingediend dan neemt de organisatie binnen 3 werkdagen contact met je op. Je kunt je verzoek altijd nog wijzigen of contact met hen zelf opnemen.

Laat het dan wel even weten, anders doen we dubbel werk. 

Veelgestelde vragen

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Blijf op de hoogte