Digitale vaardigheden
Ben jij een organisatie of gemeente die als doel heeft om mensen die moeite hebben met digitale vaardigheden te helpen en wil je hen makkelijk begeleiden naar de juiste hulp? Met de KOPPL kaart vindt jouw doelgroep makkelijk digitaal aanbod van jouw organisatie of aangesloten organisaties in de buurt.

Efficient beheer van aanbod en hulpvragen
Bespaar kostbare tijd; alles wordt beheerd vanuit één centrale plek
Sneller hulp voor jouw doelgroep
Help de digibeet
20 % van de Nederlandse 55 plussers heeft moeite met digitale vaardigheden. Tussen 16 en 65 jaar is dit 11%. Hierdoor kan je moeilijker meedoen. Deze achterstand kan leiden tot problemen zoals schulden, werkloosheid, sociale isolatie of een slechte gezondheid. Ook contact met de gemeente of overheid gebeurt steeds meer online. Hierdoor ontstaan er vaker problemen wanneer bewoners niet digitaal vaardig zijn. Veel organisaties en initiatieven helpen om dit probleem aan te pakken, maar hoe begeleid je mensen naar de juiste hulp? De KOPPL template Digitale vaardigheden maakt hulp vinden makkelijk.


Probeer de demonstratie uit
Dit is een demonstratie van de digitaalkaart. Alle organisaties die hierin staan zijn als voorbeeld en kun je geen contact mee opnemen.
Hoe werkt het?


Kies de template ‘Digitale vaardigheden’ en controleer de thema’s




Voeg aanbod toe of nodig aanbieders uit




Bewoner vindt direct hulp in de buurt
STAP 1
Kies de template ‘Digitale vaardigheden’ en controleer de thema’s
Om je het gemakkelijk te maken hebben wij al een kaart voor je samengesteld waarin de thema’s zijn bepaald. Je hoeft ze alleen nog te controleren en waar nodig aan te passen.
Hieronder een voorbeeld van de onderwerpen die in de kaart staan.


De thema’s


Computer
Computerles, internet, typcursus, social media, programma’s, e-mail


Tablet en mobiel


Social Media


Digi overheid
Zorgverzekering, Rijbewijs (CBR), DigiD


Belasting
Belastingaangifte, toeslagen


Bankieren


Apparaten
Printer, Fotocamera, overige apparaten
STAP 2
Voeg aanbod toe of nodig aanbieders uit
Vervolgens voeg je zelf aanbod toe of nodig je aanbieders uit aan je kaart. Zij vullen hun gegevens in en voegen hun aanbod, zoals een dienst of een inloopspreekuur toe aan de kaart. Zij kunnen ook aangeven of en wanneer een dienst beschikbaar is.


STAP 3
Bewoner vindt direct hulp in de buurt
Bewoners en hulpverleners kunnen vervolgens zelf in enkele stappen hulp vinden in de buurt. Zij kunnen direct een verzoek indienen. Organisaties en hulpverleners kunnen eenvoudig hulpvragen inzien en opvolgen. Direct via jouw eigen website.


Jouw kaart is makkelijk uit te breiden met
Ga je voor een volledige omnichannel ervaring, wil je een hoog serviceniveau of maak je liever een koppeling tussen jouw aanbod en de KOPPL software (API koppeling)? Bijna alles is mogelijk bij KOPPL.
Kies de uitbreidingen die bij je passen. De prijzen zijn afhankelijk van je gekozen pakket en wensen.
Medium uitbreidingen (website is inclusief)


App
Mobiele Applicatie voor Android en iOS


Informatiezuil
Ondersteuning op openbare locaties
Service uitbreidingen


Trainingen
Uitleg over de werking, gebruik of inzet van het medium


Persoonlijke service
Ondersteuning van jouw aanbieders en/of gebruikers


Hulpvraag opvolging
Aanbieders kunnen terugbelverzoeken ontvangen en digitaal opvolgen


Specifieke rapportages
Rapportages met specifieke inzichten voor jullie groep


Uitbreiding beheer accounts
Uitbreiden van beheer accounts voor jouw groep of aanbieders


Gebruik door professionals
Professionals kunnen met KOPPL ondersteunend werken


Opzet en inrichting door KOPPL
Wij nemen de volledige opzet en inrichting van jullie over


Bijhouden en aanvullen van het aanbod
Wijzigingen in aanbieders? Wij houden het voor je bij
Technische uitbreidingen


Eigen server
Gebruik KOPPL op jouw eigen omgeving / server


API Koppeling
Verbinding met jouw aanbod of databron(nen) via een API Koppeling (Application Programming Interface)


Uitbreiding met chat of video
Link gebruikers aan elkaar via chat en/of video verbindingen
Heb je vragen?
Bekijk de pakketten of neem contact met ons op.
Gebruik KOPPL als
Ondersteuning van
specifieke doelgroepen
Snelle route of
toeleiding
Inzichten en
trends
Zo maakt een buurthuis gebruik van de template om vraag en aanbod af te stemmen. Een wijkverpleegkundige bepaalt met KOPPL de snelste route om cliënten te helpen en een gemeente ontsluit makkelijk informatie en faciliteert centrale toegang voor cliënten.
Gebruik KOPPL per buurt of doelgroep, jij hebt de regie.
Vraag een offerte aan
We helpen je graag met het afsluiten van dit thema, beantwoorden van je vragen of het geven van een demonstratie. Neem vrijblijvend contact op.