Digitale vaardigheden

Ben jij een organisatie of gemeente die als doel heeft om mensen die moeite hebben met digitale vaardigheden te helpen en wil je hen makkelijk begeleiden naar de juiste hulp? Met de KOPPL kaart vindt jouw doelgroep makkelijk digitaal aanbod van jouw organisatie of aangesloten organisaties in de buurt.

Digitale vaardigheden
Digitale vaardigheden

Efficient beheer van aanbod en hulpvragen

Digitale vaardigheden

Bespaar kostbare tijd; alles wordt beheerd vanuit één centrale plek

Digitale vaardigheden

Sneller hulp voor jouw doelgroep

Help de digibeet

20 % van de Nederlandse 55 plussers heeft moeite met digitale vaardigheden. Tussen 16 en 65 jaar is dit 11%. Hierdoor kan je moeilijker meedoen. Deze achterstand kan leiden tot problemen zoals schulden, werkloosheid, sociale isolatie of een slechte gezondheid. Ook contact met de gemeente of overheid gebeurt steeds meer online. Hierdoor ontstaan er vaker problemen wanneer bewoners niet digitaal vaardig zijn. Veel organisaties en initiatieven helpen om dit probleem aan te pakken, maar hoe begeleid je mensen naar de juiste hulp? De KOPPL template Digitale vaardigheden maakt hulp vinden makkelijk.

Digibeet

Probeer de demonstratie uit

Dit is een demonstratie van de digitaalkaart. Alle organisaties die hierin staan zijn als voorbeeld en kun je geen contact mee opnemen.

Hoe werkt het?

Eenzaamheid
1

Kies de template ‘Digitale vaardigheden’ en controleer de thema’s

stap2-voegaanbodtoee
2

Voeg aanbod toe of nodig aanbieders uit

stap3-bewonerzoektt
3

Bewoner vindt direct hulp in de buurt

STAP 1

Kies de template ‘Digitale vaardigheden’ en controleer de thema’s

Om je het gemakkelijk te maken hebben wij al een kaart voor je samengesteld waarin de thema’s zijn bepaald. Je hoeft ze alleen nog te controleren en waar nodig aan te passen.

Hieronder een voorbeeld van de onderwerpen die in de kaart staan.

Controleer de thema's

De thema’s

Computer

Computer

Computerles, internet, typcursus, social media, programma’s, e-mail

Mobiel en tablet

Tablet en mobiel

Social media

Social Media

digi overheid

Digi overheid

Zorgverzekering, Rijbewijs (CBR), DigiD

belasting

Belasting

Belastingaangifte, toeslagen

bankieren

Bankieren

apparaten

Apparaten

Printer, Fotocamera, overige apparaten

STAP 2

Voeg aanbod toe of nodig aanbieders uit

Vervolgens voeg je zelf aanbod toe of nodig je aanbieders uit aan je kaart. Zij vullen hun gegevens in en voegen hun aanbod, zoals een dienst of een inloopspreekuur toe aan de kaart. Zij kunnen ook aangeven of en wanneer een dienst beschikbaar is.

Lees hier hoe het werkt voor organisaties

stap 2 Voeg aanbod toe

STAP 3

Bewoner vindt direct hulp in de buurt

Bewoners en hulpverleners kunnen vervolgens zelf in enkele stappen hulp vinden in de buurt. Zij kunnen direct een verzoek indienen. Organisaties en hulpverleners kunnen eenvoudig hulpvragen inzien en opvolgen. Direct via jouw eigen website.

Lees meer over KOPPL voor bewoners

stap 3 - bewoner vind hulp in de buurt

Jouw kaart is makkelijk uit te breiden met

Ga je voor een volledige omnichannel ervaring, wil je een hoog serviceniveau of maak je liever een koppeling tussen jouw aanbod en de KOPPL software (API koppeling)? Bijna alles is mogelijk bij KOPPL.

Kies de uitbreidingen die bij je passen. De prijzen zijn afhankelijk van je gekozen pakket en wensen.

 

Medium uitbreidingen (website is inclusief)

app

App

Mobiele Applicatie voor Android en iOS

uitbreiding - doelgroep analyse

Informatiezuil

Ondersteuning op openbare locaties

Service uitbreidingen

uitbreiding - pro account

Trainingen

Uitleg over de werking, gebruik of inzet van het medium

uitbreiding - zuil

Persoonlijke service

Ondersteuning van jouw aanbieders en/of gebruikers

uitbreiding - doelgroep analyse

Hulpvraag opvolging

Aanbieders kunnen terugbelverzoeken ontvangen en digitaal opvolgen

uitbreiding - begeleiding opzet

Specifieke rapportages

Rapportages met specifieke inzichten voor jullie groep

uitbreiding - dashboard en rapportages

Uitbreiding beheer accounts

Uitbreiden van beheer accounts voor jouw groep of aanbieders

uitbreiding - trainingen

Gebruik door professionals

Professionals kunnen met KOPPL ondersteunend werken

uitbreiding - eigen domein

Opzet en inrichting door KOPPL

Wij nemen de volledige opzet en inrichting van jullie over

uitbreiding - huisstijl

Bijhouden en aanvullen van het aanbod

Wijzigingen in aanbieders? Wij houden het voor je bij

Technische uitbreidingen

app

Eigen server

Gebruik KOPPL op jouw eigen omgeving / server

app

API Koppeling

Verbinding met jouw aanbod of databron(nen) via een API Koppeling (Application Programming Interface)

uitbreiding - doelgroep analyse

Uitbreiding met chat of video

Link gebruikers aan elkaar via chat en/of video verbindingen

Heb je vragen?

Bekijk de pakketten of neem contact met ons op. 

Gebruik KOPPL als

Ondersteuning van
specifieke doelgroepen

Snelle route of
toeleiding

Inzichten en
trends

Zo maakt een buurthuis gebruik van de template om vraag en aanbod af te stemmen. Een wijkverpleegkundige bepaalt met KOPPL de snelste route om cliënten te helpen en een gemeente ontsluit makkelijk informatie en faciliteert centrale toegang voor cliënten.

Gebruik KOPPL per buurt of doelgroep, jij hebt de regie.

Vraag een offerte aan

We helpen je graag met het afsluiten van dit thema, beantwoorden van je vragen of het geven van een demonstratie. Neem vrijblijvend contact op.

Heb je een vraag?