Digitale vaardigheden

Ben jij een organisatie of gemeente die als doel heeft om mensen die moeite hebben met digitale vaardigheden te helpen en wil je hen makkelijk begeleiden naar de juiste hulp? Met de KOPPL kaart vindt jouw doelgroep makkelijk digitaal aanbod van jouw organisatie of aangesloten organisaties in de buurt.

Digitale vaardigheden
Digitale vaardigheden

Efficient beheer van aanbod en hulpvragen

Digitale vaardigheden

Bespaar kostbare tijd; alles wordt beheerd vanuit één centrale plek

Digitale vaardigheden

Sneller hulp voor jouw doelgroep

Help de digibeet

20 % van de Nederlandse 55 plussers heeft moeite met digitale vaardigheden. Tussen 16 en 65 jaar is dit 11%. Hierdoor kan je moeilijker meedoen. Deze achterstand kan leiden tot problemen zoals schulden, werkloosheid, sociale isolatie of een slechte gezondheid. Ook contact met de gemeente of overheid gebeurt steeds meer online. Hierdoor ontstaan er vaker problemen wanneer bewoners niet digitaal vaardig zijn. Veel organisaties en initiatieven helpen om dit probleem aan te pakken, maar hoe begeleid je mensen naar de juiste hulp? De KOPPL template Digitale vaardigheden maakt hulp vinden makkelijk.

Digibeet

Probeer de demonstratie uit

Dit is een demonstratie van de digitaalkaart. Alle organisaties die hierin staan zijn als voorbeeld en kun je geen contact mee opnemen.

Hoe werkt het?

Eenzaamheid
1

Kies de template ‘Digitale vaardigheden’ en controleer de thema’s

stap2-voegaanbodtoee
2

Voeg aanbod toe of nodig aanbieders uit

stap3-bewonerzoektt
3

Bewoner vindt direct hulp in de buurt

STAP 1

Kies de template ‘Digitale vaardigheden’ en controleer de thema’s

Om je het gemakkelijk te maken hebben wij al een kaart voor je samengesteld waarin de thema’s zijn bepaald. Je hoeft ze alleen nog te controleren en waar nodig aan te passen.

Hieronder een voorbeeld van de onderwerpen die in de kaart staan.

Controleer de thema's

De thema’s

Computer

Computer

Computerles, internet, typcursus, social media, programma’s, e-mail

Mobiel en tablet

Tablet en mobiel

Social media

Social Media

digi overheid

Digi overheid

Zorgverzekering, Rijbewijs (CBR), DigiD

belasting

Belasting

Belastingaangifte, toeslagen

bankieren

Bankieren

apparaten

Apparaten

Printer, Fotocamera, overige apparaten

STAP 2

Voeg aanbod toe of nodig aanbieders uit

Vervolgens voeg je zelf aanbod toe of nodig je aanbieders uit aan je kaart. Zij vullen hun gegevens in en voegen hun aanbod, zoals een dienst of een inloopspreekuur toe aan de kaart. Zij kunnen ook aangeven of en wanneer een dienst beschikbaar is.

Lees hier hoe het werkt voor organisaties

stap 2 Voeg aanbod toe

STAP 3

Bewoner vindt direct hulp in de buurt

Bewoners en hulpverleners kunnen vervolgens zelf in enkele stappen hulp vinden in de buurt. Zij kunnen direct een verzoek indienen. Organisaties en hulpverleners kunnen eenvoudig hulpvragen inzien en opvolgen. Direct via jouw eigen website.

Lees meer over KOPPL voor bewoners

stap 3 - bewoner vind hulp in de buurt

Jouw kaart is makkelijk uit te breiden met

uitbreiding - pro account

Pro account

Account met enkele voordelen voor professionals. Zij kunnen meerdere hulpvragen indienen, hulpvragen volgen (opvolging inzien) of additionele informatie toevoegen – Vraag ons naar de Business Case. Meer over Pro account voor hulpverleners

uitbreiding - zuil

Zuil

Speciaal voor minder digitale cliënten of als service creëert u een offline ervaring met Uw Eigen Zuil (volledig gebrand in uw huisstijl)

uitbreiding - doelgroep analyse

Behoefte / doelgroep analyse

Uitgebreide doelgroep of behoefte analyse. Hiervoor ontvangt u een rapport + aanbeveling van een structuur

uitbreiding - begeleiding opzet

Begeleiding opzet

Begeleiding bij de opzet of aanpassing van uw Kaart voor uw specifieke buurt / doelgroep

uitbreiding - dashboard en rapportages

Dashboard & rapportages

Uw persoonlijke en altijd up to date informatie over de prestaties. Bekijk vraagtrends, hoeveelheid aanbieders of reactiesnelheid van de backoffice. Op basis van uw wensen maken we een offerte.

uitbreiding - trainingen

Trainingen

Hoe richt u een KOPPL Kaart goed in? Hoe gebruikt u KOPPL als professional? Hoe laat u bewoners en de buurt participeren?

uitbreiding - eigen domein

Eigen domein

Uw eigen domein en server waarop een KOPPL Kaart draait (vaak in combinatie met huisstijl)

uitbreiding - huisstijl

Begeleiding opzet

Maak van uw KOPPL Kaart uw eigen omgeving door alle kleuren en look en feel van uw merk over te nemen.

Gebruik KOPPL als

Ondersteuning van
specifieke doelgroepen

Snelle route of
toeleiding

Inzichten en
trends

Zo maakt een buurthuis gebruik van de template om vraag en aanbod af te stemmen. Een wijkverpleegkundige bepaalt met KOPPL de snelste route om cliënten te helpen en een gemeente ontsluit makkelijk informatie en faciliteert centrale toegang voor cliënten.

Gebruik KOPPL per buurt of doelgroep, jij hebt de regie.

Vraag een offerte aan

We helpen je graag met het afsluiten van dit thema, beantwoorden van je vragen of het geven van een demonstratie. Neem vrijblijvend contact op.

Heb je een vraag?